lyckligt familjehem i en soffa

Vi söker Rekryteringsansvarig till ny verksamhet

Söker du ett arbete där du kan göra skillnad, där du får jobba i ett företag som har höga kvalitetskrav och där utvecklings- och förbättringsarbete står högt på agendan? Vill du precis som vi göra det lilla extra och överträffa förväntningar och vara del av ett härligt gäng familjehemskonsulenter?

Om jobbet

Under september 2022 startade Amplius Omsorg upp en ny verksamhet med inriktning mot familjehemsvård. Vi söker nu en rekryteringsansvarig som vill vara med och bygga upp verksamheten tillsammans med teamet för Amplius Familjehemsvård.

Som rekryteringsansvarig ingår både strategiskt och operativt ansvar för rekryteringen av familjehem. Tillsammans med konsulenter och ansvarig chef tar du fram strategier för marknadsföring och planerar rekryteringsinsatser. Du tar fram presentationsmaterial, håller i presentationer och informationsträffar och är bekväm med att tala inför grupp. Sociala medier är ett verktyg i ditt arbete som du är van att arbeta med. Du ansvarar för genomförandet av insatserna tillsammans med teamet du jobbar med. Du utvärderar och analyserar arbetet.

I tjänsten förekommer mycket bilresor. Du utgår ifrån din bostad och erhåller förmånsbil. Din chef är Verksamhetschefen för Amplius Familjehemsvård och ytterligare tre kollegor finns på plats. Amplius familjehemsvård har kontor i Kristianstad där vi träffas för bland annat veckovisa teammöten. Vårt huvudkontor finns i Karlskrona. Eftersom vi expanderar vår verksamhet under 2023–2024 finns det möjlighet att utgå från alla delar av Skåne.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten, men ser gärna att du som söker uppfyller följande kvalifikationer:

  • du är socionom
  • du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med rekrytering av familjehem, inom kommunal socialtjänst eller i privat regi

Som person tror vi att du är prestigelös, har hög samarbetsförmåga och även god självkännedom. Eftersom arbetet till viss del är självständigt är det viktigt att du är en god organisatör som planerar, sätter upp mål, håller tidsramar och driver dina processer framåt. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift och du skapar lätt goda kontakter med både uppdragsgivare, familjehem och kollegor. Du är genuint intresserad av att arbeta med socialt arbete, och framför allt med familjehemsvård.

Du har förtroendearbetstid vilket innebär att du har frihet att planera din tid samtidigt som det förväntas av dig att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa.

För tjänsten krävs körkort B.

Om oss

Amplius Omsorg är en vårdkedja som främst riktar sig mot kvalificerad utredning och behandling för barn med eller utan föräldrar, och kvinnor med eller utan barn, samt konsulentstödd familjehemsverksamhet och öppenvård.

På Amplius arbetar vi för en vidgad vård och omsorg. Därför lägger vi alltid mesta möjliga omtanke i våra verksamheter. För vi tror på att ett grundat arbetssätt skapar trygga miljöer när de behövs som mest. Våra verksamheter bygger på lika delar kvalitet, professionalitet, genuinitet och genomsyras av engagemang.

Vi som är en del av Amplius har alla gedigen utbildning och mångårig, kvalificerad erfarenhet av att möta barn, unga och familjer i behov av HVB-hem, familjehemsvård eller skyddade boenden – både som vårdgivare och som myndighetsutövare.

Välkommen med din ansökan!

Så här söker du jobbet

Skicka in CV och personligt brev till ansokan@ampliusomsorg.se. Då vi annonserar flera tjänster vill vi att du märker din ansökan ”Familjehem”. Vi genomför löpande urval under ansökningstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför digitala och fysiska intervjuer samt personlighetstest. För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastningsregistret och misstankeregistret, som du tar med dig till fysisk intervju.

MENY